နည္းပညာပိုင္းနဲ႕မပတ္သက္ေပမဲ့လည္း သိသင့္တယ္ထင္လို႕ ကၽြန္ေတာ္တင္ေပးလိုက္ပါတယ္ဗ်ာ....

ကား အင္ဂ်င္ဘယ္လိုအလုပ္လုပ္လဲ ဆုိတာကို လူတိုင္း မသိပါဘူး။ ကားေမာင္းေနတဲ့ သူအခ်ိဳ ႔ေတာင္ မသိပါဘူး။ သိလည္း အရပ္စကား အေခၚအေဝၚေတြေၾကာင့္ ေလ့လာရ ခက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အင္ဂ်င္နီယာ အေခၚအေဝၚ နည္းပညာနဲ႔ ကားအင္ဂ်င္အလုပ္လုပ္ပံု ကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္လို႔ အလြယ္ကူဆံုး ရွင္းျပ လိုက္ရ ပါတယ္။ Stroke ၄ ခု ရွိ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ေလးခုပါ။ အနီးစပ္ဆံုးအားျဖင့္ ငယ္ငယ္တုန္းက ေစာ့တဲ့ ေရျပြတ္ေသနတ္ကို စိတ္ကူး ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ ေရဆုပ္ထည့္လိုက္တာကို Intake, ျပန္ ဖိခ်လိုက္တာကို Compressoin, ေရထြက္ သြားတာကို Power ဆုိျပီးေတာ့ စဥ္းစားႏိုင္ပါတယ္။ 

 ဒီေတာ့ ကားအင္ဂ်င္မွာက် - Intake Stroke ဆလင္ဒါ ထဲမွာ (Piston)ပစ္စတင္နဲ႔ ပိတ္ထားပါတယ္။ အေပၚကေန လိုအပ္တဲ့ ေလ ထည့္လိုက္ျပီး ယင္းအေျခအေနကို Intake လုပ္ေနတဲ့အေျခအေန၊ ထည့္ေနတဲ့အေျခအေန (Intake Stroke) လို႔ ေခၚပါတယ္။ Compressoin Stroke အေပၚကေန လုိအပ္တဲ့ ေလာင္စာကို ထည့္လို႔ ျပည့္ျပီဆုိရင္ ဖိရပါမယ္။ ေအာက္က ပိတ္ထားတဲ့ Piston က အေပၚ တက္လာျပီး ဖိလိုက္တဲ့အခါ ဖိလိုက္တဲ့ အားေၾကာင့္ အတြင္းက ေလ၊ဆီ၊ေလာင္စာတို႔ဟာ အင္မတန္ ပူလာ ပါတယ္။ (ဒီေနရမွာ ဒီဇယ္ ဆုိရင္ ဆီထည့္လိုက္ရင္ မီးေလာင္ကြ်မ္း၊ေပါက္ကြဲမွု စတင္ျပီးျပီး Power Stroke ကို အတန္းသြား ပါတယ္။) Power Stroke ဓာတ္ဆီ အင္ဂ်င္ဟာ ပူေပမယ့္ မီးထုိးမွ ေပါက္ကြဲမွု ျဖစ္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာအေခၚ စပါ့ရိုက္တယ္လို႔ သိထားတဲ့ Spark plug ကေန မီးတစ္တို႔စာေလာက္ သြင္းေပး ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အပူလြန္ေနတဲ့ ဆလင္ဒါ အတြင္းက ေလာင္စာနဲ႔ ေလ အေရာကို မီးတစ္ျမွိဳက္တို႔လိုက္ေတာ့ ေပါက္ကြဲမွု စတင္ ျဖစ္ေပၚ ပါေတာ့တယ္။ ယင္း ေပါက္ကြဲမွုေၾကာင့္ ပစ္စတင္နဲ႔ တြဲတဲ့ လက္ေမာင္း (Connecting Rod) က ေအာက္က်ပါတယ္။ ဒီေတာ့ Connecting Rod န႔ဲတြဲတဲ့ ကားဘီးလည္မယ့္ အူတိုင္တိ႔ုအထိ ခ်ိတ္ဆက္ထားျပီး ကားဘီးကို အဆက္မျပတ္ လည္ေစ ပါေတာ့တယ္။. Exhaust Stroke Exhuast Stroke မွာက် ေပါက္ကြဲျပီးတဲ့ အတြင္းက က်န္ရွိ မီးခိုးေတြကို ထုတ္တဲ့ အေျခအေန ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ကားအိတ္ေဇာေပါက္ေန မီးခိုးေတြ ထြက္ကုန္ပါေတာ့တယ္။ အထက္ပါ ေျပာလိုက္တဲ့ အခ်က္ေလးခ်က္က မ်ားတယ္ထင္ရေပမယ့္ အားလံုး စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္း ျဖစ္သြား ပါတယ္။ ေလ၊ဆီသြင္းမယ္၊ ဖိမယ္၊ မီးတို႔မယ္။ ေပါက္ကြဲမယ္၊ ပစ္စတစ္ ေခ်ာင္း အေပၚတက္ေအာက္ ဆင္း ျဖစ္မယ္။ အဲဒီ Rod ကေန တစ္ဆင့္ ကားဘီးအူတိုင္သို႔ ေရာက္ျပီး လည္ပတ္မွု လုပ္ငန္းကို စတင္ေစပါေတာ့တယ္။ ယင္းလုပ္ေဆာင္ခ်က္ ဆက္တိုက္ ျဖစ္ေပၚမွုေၾကာင့္ ကားေတြဟာ ျမန္သထက္ ျမန္လာ ပါတယ္။ တစ္မိနစ္ကု လည္ပတ္မွုႏွုန္း ရာဂဏန္းကေန ေထာင္ဂဏန္း အထိ အင္ဂ်င္က ထုတ္လုပ္ျပီး ကားဘီး ဆီကိုေရာက္ေအာင္ ပုိ႔ေဆာင္ေပးပါတယ္။ ကားအင္ဂ်င္မွာကိုမွ V အမ်ိဳးစား၊ I အမ်ိဳးအစား၊ L အမ်ိဳးအစား အစရွိသျဖင့္ အမ်ားၾကီး ကြဲပါေသးတယ္။ 

သူ႔ရဲ ႔ ပစ္စတင္ကို တည္ေဆာက္ထားပံု ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကိုေတာ့ ကား Listing ဆိုဒ္မ်ား ျဖစ္တဲ့ www.motors.com.mm နဲ႔ http://www.jcabid.com/ တို႔လို ဝဘ္ဆုိဒ္က ကားေတြမွာ ဝင္ေရာက္ ေလ့လာ ၾကည့္ႏိုင္ ပါတယ္။ Type of Car Engine ဆုိျပီးေတာ့လည္း Google Search မွာ ကိုယ္တိုင္ ရွာၾကည့္ ႏိုင္ပါေသးတယ္။ သာမန္လူတို႔ နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပတဲ့ သေဘာပါ။ Engineer မ်ားအတြက္ အင္မတန္ ရိုးရွင္းတဲ့ ရွင္းျပခ်က္ တစ္ခု ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ လူတိုင္း သိရွိေစဖို႔ ေရးသားမွ်ေဝ ေပးလိုက္ ရပါတယ္။ . .

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1238849_513009798789372_842948487_n.jpg

ေက်းဇူးျပဳ၍ ဒီေနရာေလးကိုႏွိပ္ၿပီး like လုပ္ေပးပါအံုးေနာ္


အဆင္ေျပသည္ျဖစ္ေစ မေျပသည္ျဖစ္ေစ ေက်းဇူးျပဳ၍ Comment ေပးခဲ့ပါ။ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕ Comment တစ္ခ်က္က ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေနာက္ထပ္ post ေတြေရးဖို႕ အားေဆးတစ္ခြက္ပါ။ MMCSG

1 comments:

  1. အင္းလက္အထိုင္ေနာက္နားမွာေလျဖတ္ဘားေလးမွ လီဘာနင္းလိုက္ရင္ ေလျဖတ္ဘားမွ ေလရူး ဆိုျၿပီးတခ်က္ထြက္လာတယ္ ဘာျဖစ္လို႔လဲခင္ဗ်ာ ေက်းဇူးျပဳျၿပီးေျပာေပးအံုး

    ReplyDelete

 
Blogger TemplateMM-CSG © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top